fbpx
Агро бизнисБез категоријаВести

Албанија изгради автопат од Елбасан до граничниот премин Ќафасан. До каде сме ние?

Македонија допрва ќе треба да го изоди трнливиот пат до автопат по целата должина на Коридорот 8.

Македонија гради автопат од педесетина километри за повеќе од една деценија, а во соседна Албанија се гради за година-две. Премиерот на оваа соседна земја, Еди Рама деновиве на социјалните мрежи објави видео од завршениот дел од патот што ги поврзува албанскиот град Елбасан и граничниот премин Ќафасан, а кој е дел од Коридорот 8 и е отворен за сообраќај.

И додека Албанија си ја заврши домашната задача и си овозможи модерна патна врска со нашата земја, Македонија допрва ќе треба да го изоди трнливиот пат до автопат по целата должина на Коридорот 8. Имено, од граничниот премин Ќафасан до Струга имаме магистрален и меѓународен пат во должина од 20,5 километри кој лани беше само рехабилитиран („облечен“ со нов асфалт) за што беа потрошени 8 милиони евра. Ова е само преодно решение додека не се изгради автопат од Струга до Ќафасан и за 21,7 километри се планирани 360 милиони евра.

Овој автопат е дел од четирите автопати што треба конзорциумот „Бехтел и Енка“ да ги гради во Македонија за сума која првично беше проценета на 1,3 милијарди евра, но ова не е конечна цена, затоа што во практиката, кога ќе почнат работите ќе се знае точно колку пари ќе бидат потребни за тоа. Само за експропријација се предвидени дополнително 238 милиони евра од буџетот кои не влегуваат во договорот за изградбата на четирите делници.

Овој автопат ќе се поврзе со автопатот Кичево – Охрид со должина од 57 километри и кој почна да се гради во 2014 година и сè уште не му се гледа крајот. Првичните проекции беа дека ќе биде готов во 2018 година, но беа утврдени пропусти во трасата и беше продолжен рокот за изградба до јуни 2021.

Претпоследните најави од Владата беа дека ќе биде готов до крајот на 2023 година, но пак се пролонгираше неговата изградба, за да годинава Владата, на предлог од Министерството за транспорт и врски, ја разгледа информацијата за потребата од донесување закон за дополнување на Законот за реализација на инфраструктурни проекти за изградба на патната делница Миладиновци – Штип и на патната делница Кичево – Охрид, заради склучување анекс бр. 6 кон договорот за изградба на автопат, делница Кичево – Охрид и ги утврди предлог-одредбите на дополнувањето.

Целиот тест на vecer.press

Тагови

Слични написи

Back to top button
Close